"Narzędziownia" HR - poziom podstawowy

Miejsce Białystok
Data Rozpoczęcia 2018-02-14
Czas trwania 2 dni (16h)
Cena 900.00
ZGŁOSZENIE UCZESTNIKA

Wyrażam zgodę na przesłanie oferty szkoleniowej.

 Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do osób zainteresowanych poszerzeniem i ugruntowaniem swojej wiedzy, a także wypracowaniem konkretnych rozwiązań na potrzeby swoich organizacji. Działy personalne w firmie to działy strategiczne w rozwijaniu potencjału i zaangażowania pracowników, dlatego proponujemy Państwu kurs, który ma na celu wykształcić, rozwinąć i zainspirować profesjonalistów w dziedzinie HRM. Skierowane jest do menedżerów prowadzących rozmowy oceniające

Cele i korzyści szkoleniowe

  • Poznanie i ocena współczesnych narzędzi rekrutacji i selekcji
  • Sporządzanie profilu zawodowego i kompetencyjnego pracownika
  • Analiza aplikacji pod kątem potrzeb firmy
  • Trening umiejętności przeprowadzania wywiadu selekcyjnego pozwalającego na wyeliminowanie błędów rekrutacyjnych
  • Zdobycie umiejętności dobrego przygotowania systemu ocen okresowych – przygotowanie formularzy oceny i zdefiniowanie kryteriów oceny, profesjonalne przygotowanie się do rozmowy oceniającej, przygotowanie pracowników i przełożonych

Metody szkoleniowe

Szkolenia są prowadzone w formule warsztatowej, z wykorzystaniem case’ów biznesowych, zadań grupowych i indywidualnych, dyskusji moderowanych oraz ćwiczeń z użyciem kamery. Cykl jest zorientowany na wypracowanie praktycznych umiejętności uczestników.


 Program I dnia

1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie
  • Koncepcje dotyczące zarządzania ludźmi w organizacji
  • Założenia i zasady stosowanie systemów ZZL
  • Strategia firmy a strategia zarządzania zasobami ludzkimi
  • Psychologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi wspierane przez modele kompetencyjne
  • Elementy procesu zarządzania zasobami ludzkimi wraz z wykorzystaniem modeli kompetencyjnych na każdym etapie (zgodnie z cyklem Michigan: selekcja, ocena wynagradzanie i rozwój)
2. Rekrutacja i selekcja pracowników
  • Planowanie zatrudnienia
  • Przygotowanie procesu rekrutacji
  • Budowanie profili kandydatów oraz modeli kompetencyjnych
  • Metody rekrutacji i selekcji pracowników
3. Rodzaje i zasady budowania wywiadu selekcyjnego
  • Proces rekrutacji i selekcji oparty o modele kompetencyjne
  • Sposoby badania kompetencji podczas procesu rekrutacji i selekcji
  • Wykorzystanie metody STAR podczas procesu rekrutacji
  • Zastosowanie metody STAR podczas rozmowy kwalifikacyjnej , jako narzędzie zbierania informacji o kandydacie
4. Motywowanie pracowników
  • Rodzaje motywacji – podejście psychodynamamiczne, behawioralne i integrujące.
  • Psychologiczne koncepcje motywacji
  • Narzędzia motywowania
  • Sposoby nagradzania pracowników (czynniki płacowe i pozapłacowe)
  • Czynniki kształtujące motywację do pracy
  • Zasady skutecznego motywowania pracowników
  • Zasady budowania skutecznego systemu motywacyjnego
  • Rozmowa oceniająca w aspekcie udzielania motywujących informacji zwrotnych

Program II dnia

1. Funkcje i cele systemu ocen okresowych
  • Czym jest efektywny system ocen pracowników
  • Elementy systemu ocen
  • Korzyści systemu ocen
  • Zasady tworzenia i realizowania procesu oceny
  • Etapy procesu oceny
  • Operacjonalizacja kryteriów oceny
2. Ocena oparta na kompetencjach
  • Kryteria ocen i wyznaczniki behawioralne
  • Czynniki podlegające ocenie
  • Samoocena pracownika
  • Zmiana organizacyjna pod kątem wdrożenia okresowej oceny i rola kadry menedżerskiej
  • Przykładowe arkusze ocen – analiza
3. Rozmowa oceniająca, planująca i rozwojowa
  • Cele rozmowy oceniającej
  • Etapy rozmowy oceniającej
  • Przygotowanie się do rozmowy
  • Sterowanie przebiegiem rozmowy
  • Błędy w rozmowach
  • Struktura rozmowy planującej i rozwojowej
  • Mini symulacje rozmów oceniających, planujących i rozwojowych