Grupa docelowa
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą podnieść swoje umiejętności sprzedażowe, w szczególności szkolenie to kierujemy do trenerów, którzy chcę kształtować i podnosić swoje kompetencje w zakresie sprzedaży doradczej.
Cele i korzyści
- Zrozumienie i wykształtowanie odpowiedniej postawy poprzez sprzedaż doradczo – relacyjną zorientowaną na potrzeby Klienta
- Umiejętne wykorzystanie swoich cech osobistych (silnych i słabych stron) dla wykształtowania indywidualnego stylu sprzedaży oraz stałego rozwoju istotnych cech i kompetencji prowadzących do zwiększenia własnej skuteczności
- Zwiększenie umiejętności nawiązywania relacji i kształtowania odpowiedniego porozumienia w komunikacji z Klientem
- Lepsze przygotowanie do procesu sprzedaży oraz zwiększenie skuteczności działań na każdym z etapów procesu
- Efektywne odkrycie potrzeb klienta na różnych poziomach, co doprowadzi do możliwości przedstawienie lepszych propozycji ofertowych bardziej dopasowanych do preferencji Klienta
- Opracowanie i wdrożenie indywidualnego planu stałego rozwoju umiejętności sprzedażowych po szkoleniu
1. Planowanie sprzedaży
- Metoda wyznaczania celów w sprzedaży jako podstawa planowania aktywności sprzedażowej
- Analiza i wybór grupy docelowej
- Określenie Klienta idealnego oraz pożądanej transakcji
- Opracowanie strategii i planu aktywności sprzedażowych w oparciu o dokonane analizy
2. Techniki i metody działania w procesie sprzedaży m.in.
- Zbiór metod pozyskiwania kontaktów sprzedażowych
- Rozmowa telefoniczna – jak przeprowadzić efektywną i skuteczną klasyfikację Klienta i umówić się na spotkanie
- Jak przygotować się i przeprowadzić efektywne spotkanie sprzedażowe z klientem
- Techniki efektywnego badania i rozpoznania potrzeb Klienta
- Jak przygotować i przeprowadzić prezentację sprzedażową
- Autoanaliza i plan rozwoju umiejętności dla każdego etapu procesu sprzedaży
3. Analiza potrzeb klienta
- Dlaczego klienci kupują - omówienie generalnych powodów dokonywania zakupów przez Klientów
- Kategorie i rodzaje potrzeb klientów
- Stosowanie metod i narzędzie badania potrzeb i oczekiwań Klienta
4. Planowanie działań i aktywności sprzedażowych
- Zarządzanie czasem i organizacja pracy w sprzedaży
- Wykorzystanie lejka sprzedaży